گروه برنامه نویسی نوین

پیرامون اخبار تکنولوژی و دست آورد های گروه نوین

گروه برنامه نویسی نوین

پیرامون اخبار تکنولوژی و دست آورد های گروه نوین

مایکروسافت هم شبکه‌ اجتماعی راه می‌اندازد

پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۰، ۰۸:۴۳ ب.ظ
گوگل تنها شرکتی نیست که می‌خواهد در شبکه‌های اجتماعی با فیس‌بوک و توییتر سهیم شود، گویا مایکروسافت در حال راه‌اندازی شبکه مجازی خود به‌نام Socl است. این شبکه اجتماعی برای جستجو استفاده می‌شود. وب‌سایت ورج خبر می‌دهد که این موتور جستجوی اجتماعی ظاهری شبیه به فیس‌بوک و گوگل پلاس دارد اما مدلی کاملا متفاوت از این دو است. گفته می‌شود Socl از الگوریتم‌های پیچیده پیش‌بینی جستجوی موتور بینگ استفاده می‌کند و با کمک نتایج جستجوی دوستانتان، نتیجه مناسب را عرضه می‌کند. هدف از این کار، یافتن موارد دقیق‌ و همخوان‌تر با نیازهای هر فرد است و به‌جای یک پیشنهاد عمومی یک پیشنهاد دقیق و تخصصی ارائه می‌کند.

این وب‌سایت که فعلا در مرحله تحقیقاتی قرار دارد، به هر فرد اجازه می‌دهد دوستانش را Follow کند، یا همانند دیگر موتورهای شبکه اجتماعی، به ارسال مطلب بپردازد.

موتور Socl هنوز از قابلیت ارسال پیام خصوصی، محدودکردن افراد و... بی‌بهره است.

به‌نظر می‌رسد در فضای شلوغ شبکه‌های اجتماعی، ورود یک شبکه دیگر به این مجموعه کار عبثی باشد؛ اما مایکروسافت در نظر دارد بزودی تست بتای آن را آغاز و از طریق دعوتنامه عضو بپذیرد.


  • کیارش گل زردی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی