گروه برنامه نویسی نوین

پیرامون اخبار تکنولوژی و دست آورد های گروه نوین

گروه برنامه نویسی نوین

پیرامون اخبار تکنولوژی و دست آورد های گروه نوین

پیش‌نمایش تمام تب‌های باز

پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۰، ۰۹:۲۳ ب.ظ
قریبا می‌توان گفت در تمام مرورگرها قابلیت مرور صفحات در تب‌های مختلف اضافه شده است. به‌کمک این قابلیت می‌توانید بدون این که نوار وظیفه ویندوز را شلوغ کنید و چند پنجره برای مرور چند صفحه باز کنید، در داخل خود مرورگر تب‌های زیادی را باز کنید و به وب‌گردی در سایت‌های مختلف بپردازید. اما یکی از قابلیت‌های ویندوز 7 نیز نمایش تصاویر بندانگشتی از پنجره‌های فعال در ویندوز است.

به‌این ترتیب اگر نشانگر ماوس خود را در نوار وظیفه ویندوز (Taskbar) روی نام هریک از نرم‌افزارهای فعال قرار دهید، تصویری بندانگشتی از آن نرم‌افزار را خواهید دید که با انجام این کار روی مرورگرها نیز تصویری از صفحه فعال در مرورگر را مشاهده خواهید کرد. اگر در مرورگرتان چند تب را باز کرده‌اید و می‌خواهید با حرکت کردن روی نام مرورگر در نوار وظیفه ویندوز نیز تصویر بندانگشتی تمام تب‌های باز را مشاهده کنید، ‌باید به روش زیر عمل کنید تا نمایش تمام تب‌ها به‌صورت تصاویر بندانگشتی فعال شود:

مرورگر فایرفاکس

1 ـ مرورگر فایرفاکس را اجرا کنید و پس از کلیک روی کلید نارنجی رنگ فایرفاکس از منوی بالای مرورگر، گزینه Options را انتخاب کنید.

2 ـ به بخش Tabs بروید.

3- علامت چک‌مارک کنار گزینه Show tab previews in the Windows taskbar را فعال و روی گزینه Ok کلیک کنید تا تغــییرات ذخیره شود.

4 ـ از این پس می‌توانید تصاویر انگشتی از تمام تب‌های فعال در فایرفاکس را در نوار وظیفه ویندوز مشاهده کنید.

مرورگر اپرا (نسخه 11 به بالا)

1 ـ ابتدا مرورگر را اجرا کرده و پس از کلیک روی گزینه Menu از بالای نرم‌افزار، به زیرمنوی Settings بروید و گزینه Preferences را کلیک کنید.

2 ـ به تب Advanced مراجعه کنید و از ستون سمت راست گزینه Tabs را برگزینید.

3 ـ از بخش به‌نمایش درآمده در سمت راست، روی Additional tab options کلیک کرده و در پنجره جدید علامت چک‌مارک کنار عبارت Use Windows 7 taskbar thumbnails را فعال کنید.

4 ـ با انتخاب گزینه OK در تمام پنجره‌های باز، آنها را ببندید و مرورگر را مجددا راه‌اندازی کنید تا تغییرات روی آن اعمال شود.



  • کیارش گل زردی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی