گروه برنامه نویسی نوین

پیرامون اخبار تکنولوژی و دست آورد های گروه نوین

گروه برنامه نویسی نوین

پیرامون اخبار تکنولوژی و دست آورد های گروه نوین

لوازم یدکی تبلتی

يكشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۰، ۰۵:۵۸ ب.ظ
لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی دارای قابلیت‌های فراوانی هستند، ولی متاسفانه در مقایسه با تبلت‌ها که فناوری‌های جدیدتری هستند، مدل‌های بسیار قدیمی و پیش پا افتاده‌ای محسوب می‌شوند. علاوه بر اینها تبلت‌ها مزیت‌های زیادی در مقایسه با آنها دارند؛ مانند عمر باتری بیشتر، زیبایی ظاهری بالاتر و در کل بسیار جذاب‌تر از لپ‌تاپ‌ها به حساب می‌آیند. عمر حقیقی لپ‌تاپ‌ها چیزی حدود 20 سال است، در حالی که تبلت‌ها از سال 2010 با نمایش iPad کمپانی اپل وارد بازار شدند و از آن سال تا به حال کمپانی‌های متفاوت هر کدام تبلت خاص خود را تولید کرده‌اند.

از دیگر کارهایی که با این ابزارهای کوچک می‌توان انجام داد خواندن کتاب و مطالب مختلف در صفحه نمایش کوچک‌شان است، ولی متاسفانه از نظر ظرفیت‌های سخت‌افزاری این ابزارها بسیار ضعیف هستند و نمی‌توان کارهای بسیار حجیم را که نیاز به حافظه‌های بسیار زیاد دارند با آنها انجام داد. علاوه بر این تایپ کردن با این gadget‌ها به دلیل نداشتن keyboard معمولی، کار بسیار سختی است.

براساس آنچه گفته شد شما می‌توانید با انتخاب accessory مناسب، تبلت‌تان را به یک رایانه کوچک با قابلیت‌های بالا در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها تبدیل کنید. در ادامه مطلب Accessory‌هایی که برای gadget شما می‌توانند مناسب باشند و امکانات فوق‌العاده‌ای برای آن ایجاد کنند، آورده شده است.

کیس‌ها

اگر شما یک تبلت فوق‌العاده برای خودتان خریده باشید، جا به جا کردن این وسیله بدون این که آن را داخل case مناسب آن قرار دهید، کار درستی به نظر نمی‌رسد. در حقیقت با این کار امکان خراشیده شدن و شکستن این وسیله زیاد است. در حال حاضر انواع کیس‌ها در بازار وجود دارند؛ برای مثال کیس‌های چرمی، کیس‌های پلاستیک و دیگر مدل‌ها. شما تنها بر اساس نوع کاربرد و علاقه‌تان می‌توانید آن را انتخاب و خریداری کنید. حتی برخی از این کیس‌ها دارای طرح‌های متفاوتی مانند گل و در رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند.

باتری

بدترین وضعیت هنگامی است که باتری تبلت‌تان تمام شود. برخی تبلت‌ها مانند مدل‌های مختلف توشیبا باتری اضافی به همراه پک خود دارند، ولی اگر خود‌gadget تان باتری اضافی ندارد، می‌توانید یکی از باتری‌های موجود در بازار را که هم برند تبلت‌تان است، خریداری کنید.

 

 

صفحه کلید اضافه

یکی از نکات منفی تبلت‌ها این است که شما نمی‌توانید براحتی در آنها تایپ کنید. برای این که این مشکل از بین برود، شما می‌توانید از کیبورد‌های موجود در بازار، مدل دلخواه‌تان را خریداری و به gadget تان متصل کنید.

البته برخی از تبلت‌ها دارای keyboard‌های لمسی هستند، ولی متاسفانه این screen keyboard‌ها کارایی کیبورد‌های معمولی را به شما نمی‌دهند. چرا که کار تایپ توسط آنها بسیار وقت‌گیرتر از زمانی است که به وسیله کیبورد‌های معمولی تایپ می‌کنید. کیبورد‌های جانبی خیلی از تبلت‌ها توسط اتصالات USB و برخی دیگر توسط Bluetooth به وسیله‌تان متصل می‌شوند.

دیسک سخت

مشکل دیگر تبلت‌ها کمبود فضایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. خیلی از تبلت‌ها از فلش به جای درایوهای سخت‌افزاری استفاده می‌کنند. البته Tablet‌ها برای آن دسته از افرادی مناسب هستند که نمی‌خواهند حجم زیادی از اطلاعات را در دسترس داشته باشند. پس اگر شما حجم بالایی از اطلاعات را ذخیره می‌کنید، ولی دوست دارید تبلت داشته باشید، می‌توانید از Hard Drive جانبی با حجم بالا استفاده کنید.

 

جاتبلتی

در حال حاضر بیشتر تبلت‌ها دارای صفحه نمایش با کیفیت زیاد هستند، بنابراین شما براحتی می‌توانید در آنها فیلم‌های دلخواهتان را مشاهده کنید، ولی مشکل اینجاست که چون Tablet وسیله خوابیده‌ای است، شما نمی‌توانید به آسانی در آن فیلم نگاه کنید. برای همین هم بهترین راه‌حل برای این مشکل خرید Stand ‌های مناسب است. این وسیله‌ها در شکل‌ها و مدل‌های متنوعی در بازار موجود هستند. بعضی از آنها شکل ساده یک سه پایه را دارند، ولی مدل‌های دیگری موجود است که براساس قد افراد مختلف تنظیم می‌شوند و با کمک آنها دیگر نیازی به داشتن تلویزیون یا مانیتور برای فیلم دیدن ندارید.

بلندگو

برخی از تبلت‌ها امکان دانلود آهنگ و ذخیره آن را به کاربرانشان می‌دهند. پس اگر شما از آن دسته از افراد هستید که علاقه دارند با صدای بلند و باکیفیت به موزیک گوش دهند، می‌توانید یک Speaker مناسب از بازار خریداری کنید.

این اسپیکر‌ها به 2 روش به تبلت‌ها متصل می‌شوند؛ اولین روش اتصال از طریق outlet‌های موجود در کنار تبلت و دیگری اتصال از طریق بلوتوث است. پس شما می‌توانید بر اساس علاقه و کاربرد مورد نظرتان یکی از این اسپیکر‌ها را انتخاب کنید.

پایه دیواری

چنانچه گفته شد Tablet‌ها به دلیل داشتن کیفیت صفحه نمایش بالا، این امکان را به شما می‌دهند که براحتی با آن فیلم مشاهده کنید.  Wall Mount‌ها این امکان را به شما می‌دهند که تبلت‌تان را  به یک سینمای خانگی تبدیل کنید. البته در دیگر موارد مانند نمایش presentation در محل کار هم می‌توان با کمک ابزار جانبی Wall Mount کار مورد نظرتان را به آسانی انجام دهید.

کارتخوان تبلتی

اگر شما به کاری خاص مشغولید که در آن مشتری‌ها در مواقعی نیاز به دستگاه‌های کارتخوان دارند تا خریدشان را انجام دهند، تبلت‌ها می‌توانند کمک بزرگی برای شما به حساب آیند. در حال حاضر در بیشتر موارد کار انتقال پول توسط رایانه‌های شخصی در این فروشگاه‌ها انجام می‌پذیرد، ولی تبلت‌ها هم جایگزین‌های مناسبی برای انجام این کارها هستند.

نام این کار پایانه فروش تبلتی است. در حقیقت در بعضی کشورها کیوسک‌هایی با همین نام طراحی شده است که در آنها مشتری به آسانی کار خرید و فروش خود را با استفاده از این Gadget‌ها می‌تواند انجام دهد. تبلت‌ها از طریق خروجی USB در این کیوسک‌ها به شبکه‌ای اینترنتی برای جا به جایی پول متصل می‌شوند.

خیلی از این کیوسک‌ها نرم‌افزارهایی اضافی برای بررسی موجودی کالا در انبار شرکت مورد نظر یا نرم‌افزاری جهت نظارت بر نحوه انتقال پول مورد نظر دارند. همان‌طور که می‌دانید این فناوری جدید که به صورت موبایل کار می‌کند، کار خرید و فروش را بسیار آسان‌تر کرده است.

محافظ صفحه

موبایل‌های لمسی دارای محافظ برای صفحه نمایش‌شان هستند. برای Tabletها هم می‌توان به منظور جلوگیری از ایجاد خش روی صفحه نمایش‌شان از این محافظ‌ها کمک گرفت.

قلم

خیلی از رایانه‌های قدیمی که مشابه تبلت بودند، مانند اپل نیوتن و Palm PDA با کمک قلم نوری کار می‌کردند. این قلم‌ها به کاربر این امکان را می‌دهند که بتواند با کمک دستخط خود در تبلت بنویسد. برای انجام برخی از برنامه موجود در تبلت‌ها به این قلم‌ها نیاز است تا کارها به شکل دلخواه انجام گیرد، البته خرید این قلم‌ها اصلا ضروری و واجب نیست، تنها در صورت تمایل و کارایی بالای آنها، از این ابزارها خریداری کنید.

امنبع: www.howStuffWorks.com

  • کیارش گل زردی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی