گروه برنامه نویسی نوین

پیرامون اخبار تکنولوژی و دست آورد های گروه نوین

گروه برنامه نویسی نوین

پیرامون اخبار تکنولوژی و دست آورد های گروه نوین

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۰ ثبت شده است

لوازم یدکی تبلتی

يكشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۰، ۰۵:۵۸ ب.ظ
لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی دارای قابلیت‌های فراوانی هستند، ولی متاسفانه در مقایسه با تبلت‌ها که فناوری‌های جدیدتری هستند، مدل‌های بسیار قدیمی و پیش پا افتاده‌ای محسوب می‌شوند. علاوه بر اینها تبلت‌ها مزیت‌های زیادی در مقایسه با آنها دارند؛ مانند عمر باتری بیشتر، زیبایی ظاهری بالاتر و در کل بسیار جذاب‌تر از لپ‌تاپ‌ها به حساب می‌آیند. عمر حقیقی لپ‌تاپ‌ها چیزی حدود 20 سال است، در حالی که تبلت‌ها از سال 2010 با نمایش iPad کمپانی اپل وارد بازار شدند و از آن سال تا به حال کمپانی‌های متفاوت هر کدام تبلت خاص خود را تولید کرده‌اند.

از دیگر کارهایی که با این ابزارهای کوچک می‌توان انجام داد خواندن کتاب و مطالب مختلف در صفحه نمایش کوچک‌شان است، ولی متاسفانه از نظر ظرفیت‌های سخت‌افزاری این ابزارها بسیار ضعیف هستند و نمی‌توان کارهای بسیار حجیم را که نیاز به حافظه‌های بسیار زیاد دارند با آنها انجام داد. علاوه بر این تایپ کردن با این gadget‌ها به دلیل نداشتن keyboard معمولی، کار بسیار سختی است.

براساس آنچه گفته شد شما می‌توانید با انتخاب accessory مناسب، تبلت‌تان را به یک رایانه کوچک با قابلیت‌های بالا در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها تبدیل کنید. در ادامه مطلب Accessory‌هایی که برای gadget شما می‌توانند مناسب باشند و امکانات فوق‌العاده‌ای برای آن ایجاد کنند، آورده شده است.

کیس‌ها

اگر شما یک تبلت فوق‌العاده برای خودتان خریده باشید، جا به جا کردن این وسیله بدون این که آن را داخل case مناسب آن قرار دهید، کار درستی به نظر نمی‌رسد. در حقیقت با این کار امکان خراشیده شدن و شکستن این وسیله زیاد است. در حال حاضر انواع کیس‌ها در بازار وجود دارند؛ برای مثال کیس‌های چرمی، کیس‌های پلاستیک و دیگر مدل‌ها. شما تنها بر اساس نوع کاربرد و علاقه‌تان می‌توانید آن را انتخاب و خریداری کنید. حتی برخی از این کیس‌ها دارای طرح‌های متفاوتی مانند گل و در رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند.

باتری

بدترین وضعیت هنگامی است که باتری تبلت‌تان تمام شود. برخی تبلت‌ها مانند مدل‌های مختلف توشیبا باتری اضافی به همراه پک خود دارند، ولی اگر خود‌gadget تان باتری اضافی ندارد، می‌توانید یکی از باتری‌های موجود در بازار را که هم برند تبلت‌تان است، خریداری کنید.

 

 

صفحه کلید اضافه

یکی از نکات منفی تبلت‌ها این است که شما نمی‌توانید براحتی در آنها تایپ کنید. برای این که این مشکل از بین برود، شما می‌توانید از کیبورد‌های موجود در بازار، مدل دلخواه‌تان را خریداری و به gadget تان متصل کنید.

البته برخی از تبلت‌ها دارای keyboard‌های لمسی هستند، ولی متاسفانه این screen keyboard‌ها کارایی کیبورد‌های معمولی را به شما نمی‌دهند. چرا که کار تایپ توسط آنها بسیار وقت‌گیرتر از زمانی است که به وسیله کیبورد‌های معمولی تایپ می‌کنید. کیبورد‌های جانبی خیلی از تبلت‌ها توسط اتصالات USB و برخی دیگر توسط Bluetooth به وسیله‌تان متصل می‌شوند.

دیسک سخت

مشکل دیگر تبلت‌ها کمبود فضایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. خیلی از تبلت‌ها از فلش به جای درایوهای سخت‌افزاری استفاده می‌کنند. البته Tablet‌ها برای آن دسته از افرادی مناسب هستند که نمی‌خواهند حجم زیادی از اطلاعات را در دسترس داشته باشند. پس اگر شما حجم بالایی از اطلاعات را ذخیره می‌کنید، ولی دوست دارید تبلت داشته باشید، می‌توانید از Hard Drive جانبی با حجم بالا استفاده کنید.

 

جاتبلتی

در حال حاضر بیشتر تبلت‌ها دارای صفحه نمایش با کیفیت زیاد هستند، بنابراین شما براحتی می‌توانید در آنها فیلم‌های دلخواهتان را مشاهده کنید، ولی مشکل اینجاست که چون Tablet وسیله خوابیده‌ای است، شما نمی‌توانید به آسانی در آن فیلم نگاه کنید. برای همین هم بهترین راه‌حل برای این مشکل خرید Stand ‌های مناسب است. این وسیله‌ها در شکل‌ها و مدل‌های متنوعی در بازار موجود هستند. بعضی از آنها شکل ساده یک سه پایه را دارند، ولی مدل‌های دیگری موجود است که براساس قد افراد مختلف تنظیم می‌شوند و با کمک آنها دیگر نیازی به داشتن تلویزیون یا مانیتور برای فیلم دیدن ندارید.

بلندگو

برخی از تبلت‌ها امکان دانلود آهنگ و ذخیره آن را به کاربرانشان می‌دهند. پس اگر شما از آن دسته از افراد هستید که علاقه دارند با صدای بلند و باکیفیت به موزیک گوش دهند، می‌توانید یک Speaker مناسب از بازار خریداری کنید.

این اسپیکر‌ها به 2 روش به تبلت‌ها متصل می‌شوند؛ اولین روش اتصال از طریق outlet‌های موجود در کنار تبلت و دیگری اتصال از طریق بلوتوث است. پس شما می‌توانید بر اساس علاقه و کاربرد مورد نظرتان یکی از این اسپیکر‌ها را انتخاب کنید.

پایه دیواری

چنانچه گفته شد Tablet‌ها به دلیل داشتن کیفیت صفحه نمایش بالا، این امکان را به شما می‌دهند که براحتی با آن فیلم مشاهده کنید.  Wall Mount‌ها این امکان را به شما می‌دهند که تبلت‌تان را  به یک سینمای خانگی تبدیل کنید. البته در دیگر موارد مانند نمایش presentation در محل کار هم می‌توان با کمک ابزار جانبی Wall Mount کار مورد نظرتان را به آسانی انجام دهید.

کارتخوان تبلتی

اگر شما به کاری خاص مشغولید که در آن مشتری‌ها در مواقعی نیاز به دستگاه‌های کارتخوان دارند تا خریدشان را انجام دهند، تبلت‌ها می‌توانند کمک بزرگی برای شما به حساب آیند. در حال حاضر در بیشتر موارد کار انتقال پول توسط رایانه‌های شخصی در این فروشگاه‌ها انجام می‌پذیرد، ولی تبلت‌ها هم جایگزین‌های مناسبی برای انجام این کارها هستند.

نام این کار پایانه فروش تبلتی است. در حقیقت در بعضی کشورها کیوسک‌هایی با همین نام طراحی شده است که در آنها مشتری به آسانی کار خرید و فروش خود را با استفاده از این Gadget‌ها می‌تواند انجام دهد. تبلت‌ها از طریق خروجی USB در این کیوسک‌ها به شبکه‌ای اینترنتی برای جا به جایی پول متصل می‌شوند.

خیلی از این کیوسک‌ها نرم‌افزارهایی اضافی برای بررسی موجودی کالا در انبار شرکت مورد نظر یا نرم‌افزاری جهت نظارت بر نحوه انتقال پول مورد نظر دارند. همان‌طور که می‌دانید این فناوری جدید که به صورت موبایل کار می‌کند، کار خرید و فروش را بسیار آسان‌تر کرده است.

محافظ صفحه

موبایل‌های لمسی دارای محافظ برای صفحه نمایش‌شان هستند. برای Tabletها هم می‌توان به منظور جلوگیری از ایجاد خش روی صفحه نمایش‌شان از این محافظ‌ها کمک گرفت.

قلم

خیلی از رایانه‌های قدیمی که مشابه تبلت بودند، مانند اپل نیوتن و Palm PDA با کمک قلم نوری کار می‌کردند. این قلم‌ها به کاربر این امکان را می‌دهند که بتواند با کمک دستخط خود در تبلت بنویسد. برای انجام برخی از برنامه موجود در تبلت‌ها به این قلم‌ها نیاز است تا کارها به شکل دلخواه انجام گیرد، البته خرید این قلم‌ها اصلا ضروری و واجب نیست، تنها در صورت تمایل و کارایی بالای آنها، از این ابزارها خریداری کنید.

امنبع: www.howStuffWorks.com

  • کیارش گل زردی

اندروید از نوعی دیگر

يكشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۰، ۰۵:۴۷ ب.ظ
در اولین نسخه سیستم‌عامل بادا، اشکالاتی مانند محدودیت در Mutitasking وجود داشت؛ با این حال ویژگی‌های فراوانی را از ابتدا در بر داشت. در نسخه دوم این سیستم‌عامل روی بهبود رابط کاربری آن تمرکز شده است و به نظر می‌رسد کوشیده‌اند تا حد امکان ظاهر آن را به اندروید شبیه کنند، طوری که با نگاه اول ممکن است آن را با یک نسخه از اندروید اشتباه بگیرید.

با این که این دو سیستم‌عامل شباهت‌های زیادی دارند، اما تفاوت‌های فراوانی هم بین آنها وجود دارد. بعضی این سیستم‌عامل را به عنوان نسخه ضعیفی از اندروید می‌بینند که هنوز نرم‌افزارهای زیادی برای آنها وجود ندارد و برای مثال هنوز Skype برای این سیستم‌عامل برنامه‌ای ندارد و حتی معلوم نیست زمانی خواهد داشت یا نه.

ویژگی‌های زیادی به نسخه جدید بادا اضافه شده است؛ محیط جدید برای پیام‌رسانی و هماهنگی با Exchange مایکروسافت 2 نمونه از این ویژگی‌ها هستند. در این مقاله که بادا را به وسیله گوشی سامسونگ ویو 3 آزمایش کردیم، سعی می‌کنیم تغییرات و ویژگی‌های جدید این سیستم‌عامل را به شما معرفی کنیم.

رابط کاربری

در رابط کاربری بادا از نسخه جدید TouchWiz استفاده شده و تغییرات چشمگیر دیگری نیز در آن به وجود آمده است. برای شروع، فقط یک ویجت برای قفل کردن صفحه وجود دارد. ویجت‌های سامسونگ، تنها ویجت‌هایی هستند که در منوی اصلی قرار خواهند گرفت و در صفحه‌های دیگر از بقیه ویجت‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید میانبر از صفحه‌های وب بسازید، پوشه ایجاد کنید و حتی فایل‌ها را جدا از هم قرار دهید.

پیغام‌های تماس‌های از دست رفته و پیامک‌ها نیز بسیار به اندروید شبیه است، فقط کافی است نوار بالای صفحه را بکشید تا اتفاق‌های رخ داده نمایش داده شود. با فشار دادن دکمه خانه، از هر جایی به صفحه‌خانه منتقل می‌شوید. وارد کردن داده‌ها بسیار ساده است و تقریباً در هر محیطی برای وارد کردن داده‌ها اگر گوشی را در حالت افقی قرار دهید صفحه‌کلید مجازی ظاهر می‌شود و این صفحه‌کلید می‌تواند دستخط شما را بخواند و حتی می‌توانید کلمات را روی صفحه‌کلید بکشید. صفحه‌خانه را می‌توانید تا جایی که می‌خواهید شخصی کنید و تنها چیزی که نمی‌توانید تغییر دهید این است که دکمه خانه را پاک کنید.

یکی از نکاتی که دانستن آن می‌تواند کارها را آسان‌تر کند این است که در بادا، اگر از سمت چپ صفحه‌ها را حرکت دهید، بسیار سریع‌تر از سمت راست بین آنها حرکت می‌کنید. در فهرست‌هایی که به صورت الفبایی مرتب شده‌اند، حروف الفبا شما را برای دسترسی سریع‌تر راهنمایی می‌کنند.

در بالای صفحه یک نوار وضعیت وجود دارد که علاوه بر نمایش تماس‌ها و پیغام‌ها و اتفاقات رخ داده، وضعیت ،Bluetooth ،WiFi ،GPS و صدا را نمایش می‌دهد. این گزینه نیز مانند اندروید است و مثلا برای نمایش پیامک جدید اسم فرستنده و چند کلمه اول آن را نمایش می‌دهد. بیشتر برنامه‌ها می‌توانند پیغام‌هایشان را روی صفحه نمایش دهند و این تنظیمات را می‌توانید تغییر دهید. برای مثال اگر در فیس‌بوک اتفاق جدیدی رخ دهد، با یک پنجره جدید شما را باخبر می‌کند. البته در این حالت مصرف باتری تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد، مخصوصا اگر تعداد پیامک‌هایتان زیاد باشد.

Multitasking

با نگه داشتن دکمه خانه برنامه Task Manager باز می‌شود که در آن می‌توانید فهرستی از برنامه در حال اجرا را مشاهده کنید و آنها را ببندید یا وارد آن شوید. برنامه در پس‌زمینه بخوبی می‌تواند در حال اجرا باقی بماند. اگر در یک برنامه باشید و دکمه خانه را فشار دهید، از برنامه خارج می‌شوید و برنامه در پس‌زمینه در حال اجرا باقی می‌ماند و اگر دوباره به آن بازگردید از جایی که خارج شدید به کار خود ادامه می‌دهید.

روی هم رفته، Multitasking در این سیستم‌عامل عملکردی بی‌نقص و عالی دارد؛ اما در برنامه‌هایی که از پردازشگر و حافظه زیاد استفاده می‌کنند، اجرای آنها در پس‌زمینه کارایی سیستم‌عامل را کند می‌کند.

صفحه‌کلید

در حالت عادی صفحه‌کلید بادا، یک صفحه‌کلید کوچک QWERTY است. اندازه کلید‌ها مناسب و تایپ کردن با آن راحت است. در این حالت با نگه داشتن دکمه Space کاراکترهای دیگر نمایش داده می‌شوند که سرعت تایپ را افزایش می‌دهد. وقتی گوشی را برای اولین بار روشن می‌کنید، می‌توانید تعداد زیادی زبان برای صفحه‌کلید انتخاب کنید و برای عوض کردن کلیدها فقط یک تماس انگشت کافی است. در ضمن می‌توانید صفحه‌کلید را به حالت عددی نیز تبدیل کنید که روی هر کلید چند حرف نوشته شده. و همچنین قابلیت تشخیص دستخط وجود دارد که می‌توانید در 2 حالت Full Screen و پنجره کوچک از آن استفاده کنید.

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن، شماره‌های ذخیره شده در حافظه و سیمکارت را نمایش می‌دهد. این فهرست برای افراد چپ‌دست هم قابل تنظیم است. در این فهرست اسم و عکس افراد قابل مشاهده است و هر کدام را انتخاب کنید جزئیات آن را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید از عکس و ویدئو برای تصویر افراد استفاده کنید. برای هر نفر می‌توانید تا 5 نوع شماره مختلف اضافه کنید که یکی از آنها شماره اصلی می‌شود. همچنین می‌توانید آدرس پست الکترونیکی و آدرس آن را اضافه کنید و برای هر کدام تا 20 کاراکتر از هر زبانی می‌توانید وارد کنید. برای جستجو نیز می‌توانید از زبان‌های مختلف استفاده کنید و می‌توانید فهرست را با اسم کوچک یا اسم فامیل مرتب کنید. از فایل‌های Mp3 هم به عنوان زنگ می‌توانید برای هر فرد استفاده کنید. در کل شما می‌توانید تا 2000 عضو در دفترچه تلفن داشته باشید و برای بک‌آپ گرفتن پیشنهاد می‌شود از Outlook مایکروسافت استفاده کنید.

پیام‌رسانی

یکی از ویژگی‌های این سیستم‌عامل، ارسال پیغام در وقت تعیین‌شده است. شما می‌توانید پیامی ‌را بنویسید و آن را ذخیره و تعیین کنید تا در زمان خاصی ارسال شود. این ویژگی احتمالا کاربرد زیادی خواهد داشت که روی هر سیستم‌عاملی یافت نمی‌شود. در حافظه گوشی می‌توانید تا 1000 پیغام ذخیره کنید. شما می‌توانید آدرس‌ها و شماره‌هایی را که نمی‌خواهید از آنها پیغامی ‌بگیرید، معین کنید و پیغام‌های آنها به طور خودکار به شما نمی‌رسد.

نتیجه

سامسونگ برای نسخه جدید سیستم‌عامل بادا، به تغییر نما و ظاهر رابط کاربری بادا و اضافه کردن ویژگی‌های جدید به آن بسنده کرد و در واقع این ویژگی‌ها مهم‌ترین نکات قابل توجه آن است. متأسفانه این ویژگی‌ها به اندازه‌ای به این نسخه برتری نمی‌دهد که دلیلی برای جایگزین شدن نسخه قبلی باشد اما در مقایسه با اندروید، همان گونه که انتظار می‌رود رشد و توسعه آن بسیار ‌ر است. این به معنی آن است که سامسونگ به این نتیجه رسیده که این سیستم‌عامل یک نسخه از اندروید است که کمی‌تغییر یافته است و ویژگی‌های کمتری دارد و بیشتر تغییرات آن در سطح سیستم‌عامل رخ می‌دهد.

منبع: www.mobile-review.com

  • کیارش گل زردی

خلاصی از منوها

يكشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۰، ۰۵:۴۴ ب.ظ

افزونه Drag and Dropzones موتور جستجوی داخلی فایرفاکس را گسترش می‌دهد و کافی است با گرفتن و کشیدن متن درون این نواحی، به جستجوی آن متن در وب بپردازید.

 برای دریافت این افزونه برای مرورگر فایرفاکس به نشانی زیر بروید:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/drag-dropzones

  • کیارش گل زردی

آینده تبلت اوبونتو تاریک است

جمعه, ۱۱ آذر ۱۳۹۰، ۰۲:۰۱ ب.ظ
چند سال است که اوبونتو و دیگر توزیع‌های لینوکسی تلاش کرده‌اند تا لینوکس‌های خود را هر جا که ممکن است به‌صورت از پیش نصب‌شده قرار دهند.

از بهترین مثال‌های آن می‌توان به Linspire و Xandros اشاره کرد که در فروشگاه‌هایی چون Sears و Walmart هم عرضه می‌شد. پس از گذشت چند سال از آغاز این اتفاق‌ها،‌ دل رایانه‌هایی را عرضه کرد که روی آنها اوبونتو نصب شده بود. فروشندگان رایانه‌های شخصی نبود تقاضا را دلیل این تلاش‌های پراکنده می‌دانستند و برخی دیگر، بدترین بازاریابی ممکن روی چنین محصولاتی را عامل اصلی عدم استقبال برمی‌‌شمردند. عرضه لینوکس‌های ازپیش نصب‌شده در رایانه‌ها مصادف بود با عدم توانایی در جذب مخاطبانی که سیستم‌های لینوکسی می‌خواستند. این موضوع خود دلیل بزرگی برای وجود اوبونتو است: توزیعی که در نظر دارد مخاطب دسکتاپ، نت‌بوک و لپ‌تاپ را به سوی خود جلب کند و تاکنون موفق‌ترین توزیع لینوکسی در این خصوص بوده است، اما چرا کانونیکال تمایل دارد سراغ تبلت‌ها برود؟

  • کیارش گل زردی

ریاضی را شیرین بخوانیم

جمعه, ۱۱ آذر ۱۳۹۰، ۰۱:۵۵ ب.ظ
حل معادلات، انتگرال‌گیری، بررسی توابع، ریشه‌یابی، لگاریتم، ماتریس، توابع مثلثاتی و ... از جمله کلماتی هستند که هنگام تحصیل برای بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان ترس و دلهره را به‌همراه داشته و دارند! آیا هنوز هم با شنیدن این کلمات مضطرب می‌شوید؟ یا جزو آن دسته از افرادی بودید که ریاضی و پیچیدگی‌های آن را دوست داشتید و بیش از هر درس دیگری به آن علاقه نشان می‌دادید؟

بسیاری از دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در فهم دقیق دروسی همچون ریاضی با مشکلاتی مواجهند که توصیه همیشگی استادان این درس، برای رفع این مشکلات نیز حل تمرینات زیاد است. باتوجه به همین مساله این هفته قصد داریم نرم‌افزاری را به شما معرفی کنیم که نه‌تنها به کمک آن می‌توانید سوالات سخت ریاضی را به آسانی حل کنید، بلکه می‌توانید مهارت خود در حل تمرینات را نیز بالا ببرید و چنانچه از درسی عقب مانده‌اید یا آن را بخوبی متوجه نشده‌اید، همچون یک استاد همیشه در دسترس، پاسخ تشریحی تمام سوالات خود را ریز‌به‌ریز و مرحله به مرحله از این برنامه دریافت کنید.

  • کیارش گل زردی

پیش‌نمایش تمام تب‌های باز

پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۰، ۰۹:۲۳ ب.ظ
قریبا می‌توان گفت در تمام مرورگرها قابلیت مرور صفحات در تب‌های مختلف اضافه شده است. به‌کمک این قابلیت می‌توانید بدون این که نوار وظیفه ویندوز را شلوغ کنید و چند پنجره برای مرور چند صفحه باز کنید، در داخل خود مرورگر تب‌های زیادی را باز کنید و به وب‌گردی در سایت‌های مختلف بپردازید. اما یکی از قابلیت‌های ویندوز 7 نیز نمایش تصاویر بندانگشتی از پنجره‌های فعال در ویندوز است.

به‌این ترتیب اگر نشانگر ماوس خود را در نوار وظیفه ویندوز (Taskbar) روی نام هریک از نرم‌افزارهای فعال قرار دهید، تصویری بندانگشتی از آن نرم‌افزار را خواهید دید که با انجام این کار روی مرورگرها نیز تصویری از صفحه فعال در مرورگر را مشاهده خواهید کرد. اگر در مرورگرتان چند تب را باز کرده‌اید و می‌خواهید با حرکت کردن روی نام مرورگر در نوار وظیفه ویندوز نیز تصویر بندانگشتی تمام تب‌های باز را مشاهده کنید، ‌باید به روش زیر عمل کنید تا نمایش تمام تب‌ها به‌صورت تصاویر بندانگشتی فعال شود:

مرورگر فایرفاکس

1 ـ مرورگر فایرفاکس را اجرا کنید و پس از کلیک روی کلید نارنجی رنگ فایرفاکس از منوی بالای مرورگر، گزینه Options را انتخاب کنید.

2 ـ به بخش Tabs بروید.

3- علامت چک‌مارک کنار گزینه Show tab previews in the Windows taskbar را فعال و روی گزینه Ok کلیک کنید تا تغــییرات ذخیره شود.

4 ـ از این پس می‌توانید تصاویر انگشتی از تمام تب‌های فعال در فایرفاکس را در نوار وظیفه ویندوز مشاهده کنید.

مرورگر اپرا (نسخه 11 به بالا)

1 ـ ابتدا مرورگر را اجرا کرده و پس از کلیک روی گزینه Menu از بالای نرم‌افزار، به زیرمنوی Settings بروید و گزینه Preferences را کلیک کنید.

2 ـ به تب Advanced مراجعه کنید و از ستون سمت راست گزینه Tabs را برگزینید.

3 ـ از بخش به‌نمایش درآمده در سمت راست، روی Additional tab options کلیک کرده و در پنجره جدید علامت چک‌مارک کنار عبارت Use Windows 7 taskbar thumbnails را فعال کنید.

4 ـ با انتخاب گزینه OK در تمام پنجره‌های باز، آنها را ببندید و مرورگر را مجددا راه‌اندازی کنید تا تغییرات روی آن اعمال شود.



  • کیارش گل زردی

فناوری دیجیتال

پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۰، ۰۹:۰۶ ب.ظ

تبدیل هر عینک به ترمیناتور

این دستگاه کوچک می‌تواند به هر نوع عینک آفتابی متصل شود و داده‌ها را روی شیشه آن نمایش دهد. Sportiiis تولیدکننده این دستگاه کوچک، مدعی است کاربرد اصلی آن برای ورزشکارانی خواهد بود که می‌خواهند اطلاعات تمرین خود (سرعت، میزان دویدن و...) را بدون از دست دادن تمرکز مشاهده کنند.

 

 

 

 

 

 

شبکه بی‌سیم  برای همه دستگاه‌ها

دستگاهی دارید که آرزو می‌کردید ای کاش در شبکه نیز قابل دسترسی بود؟ این دستگاه که در حقیقت پروژه‌اش به حمایت مالی نیاز دارد، می‌تواند با اتصال به پورت یو‌اس‌بی یک دستگاه دیگر، آن دستگاه را به شبکه بی‌سیم مجهز کند. بنابراین دیسک‌های سخت، حافظه‌های یو‌اس‌بی و ... همگی می‌توانند مستقیما در شبکه قابل دسترسی باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اختراع دوباره درایو یو‌اس‌بی

این بسته که روی آن نوشته شده است: ‌اختراع دوباره درایو یو اس‌بی، در حقیقت 2 قطعه یو‌اس‌بی‌است که می‌تواند 2 رایانه را به‌هم وصل کند و دسترسی به اطلاعات سراسر دنیا را ساده کند، گویی تمام فایل‌های سیستم درون یک Cloud Server قرار گرفته‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

شبیه‌ساز پرواز

به زعم عده‌ای، بازی‌های ویدئویی مدل مناسبی برای شبیه‌سازی پرواز هستند؛ اما آنها باید به OVO-4 نگاهی بیندازند که با کمک گرفتن ازشبیه‌ساز پرواز مایکروسافت با موتور 5 جهته و داشبورد 3مانیتوره بهترین حس پرواز را منتقل می‌کند. منتها تنها عیبش، قیمت 57هزاردلاری آن است!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 گوشی در یک گوشی

بسیاری از افراد که از گوشی‌های خود برای ایمیل‌های اداری استفاده می‌کنند، به‌دلیل نبود نظارت کافی روی تنظیمات گوشی، مجبورند یک گوشی مخصوص کار همراه خود داشته باشند. ال‌جی با به‌کارگیری VMWare توانسته ‌است در ظاهر یک گوشی اندروید ساده داشته باشد، اما با اجرای نرم‌افزار VMware درون اندروید، یک گوشی کاملا متفاوت را بارگذاری کند که می‌تواند کاملا امن بوده و برای مصارف شغلی استفاده شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گوشی جدید بلک‌بری؛ واقعیت یا شایعه؟

وب‌سایت The Verge ادعا می‌کند به یک نمونه اولیه از گوشی هوشمند بلک‌بری دسترسی پیدا کرده است. این گوشی هوشمند، پردازنده‌دوهسته‌ای 5‌/‌1گیگاهرتزی دارد و دارای 2 دوربین HD و ضخامت آن از‌آیفون4 نیز کمتر است.

 

 

 

 

 

 

 

هیولای گوشی‌ها در راه است

یک سایت خبری ادعا می‌کند به گوشی جدید اچ‌تی‌سی دسترسی دارد. این گوشی که زتا نام دارد، پردازنده‌ای 4 هسته‌ای 5‌/‌2 گیگاهرتزی دارد و نمایشگر 5‌/‌4 اینچی آن می‌تواند رزولوشنی 1280 در 720 پیکسل داشته باشد و از همه مهم‌تر، آندروید 4 را اجرا خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

پردازنده 50 هسته‌ای از سوی اینتل

پردازنده‌های دو هسته، چهارهسته و 8 هسته‌ای اینتل دیگر محصول جدیدی به شمار نمی‌روند، اما اینتل با رونمایی از پردازنده‌ای که Knights Corner نام دارد، از معماری جدیدی استفاده کرده است تا این پردازنده قدرتمند را تولید کند.


  • کیارش گل زردی

مایکروسافت هم شبکه‌ اجتماعی راه می‌اندازد

پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۰، ۰۸:۴۳ ب.ظ
گوگل تنها شرکتی نیست که می‌خواهد در شبکه‌های اجتماعی با فیس‌بوک و توییتر سهیم شود، گویا مایکروسافت در حال راه‌اندازی شبکه مجازی خود به‌نام Socl است. این شبکه اجتماعی برای جستجو استفاده می‌شود. وب‌سایت ورج خبر می‌دهد که این موتور جستجوی اجتماعی ظاهری شبیه به فیس‌بوک و گوگل پلاس دارد اما مدلی کاملا متفاوت از این دو است. گفته می‌شود Socl از الگوریتم‌های پیچیده پیش‌بینی جستجوی موتور بینگ استفاده می‌کند و با کمک نتایج جستجوی دوستانتان، نتیجه مناسب را عرضه می‌کند. هدف از این کار، یافتن موارد دقیق‌ و همخوان‌تر با نیازهای هر فرد است و به‌جای یک پیشنهاد عمومی یک پیشنهاد دقیق و تخصصی ارائه می‌کند.

این وب‌سایت که فعلا در مرحله تحقیقاتی قرار دارد، به هر فرد اجازه می‌دهد دوستانش را Follow کند، یا همانند دیگر موتورهای شبکه اجتماعی، به ارسال مطلب بپردازد.

موتور Socl هنوز از قابلیت ارسال پیام خصوصی، محدودکردن افراد و... بی‌بهره است.

به‌نظر می‌رسد در فضای شلوغ شبکه‌های اجتماعی، ورود یک شبکه دیگر به این مجموعه کار عبثی باشد؛ اما مایکروسافت در نظر دارد بزودی تست بتای آن را آغاز و از طریق دعوتنامه عضو بپذیرد.


  • کیارش گل زردی

اهداف بلاگ

پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۰، ۰۳:۵۶ ب.ظ

زکات علم، نشر آن است. هر بلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از بلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای بلاگ ها است.

بلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند بلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز به تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • کیارش گل زردی

اهداف نویسنده

پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۰، ۰۳:۵۶ ب.ظ

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار! اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • کیارش گل زردی