گروه برنامه نویسی نوین

پیرامون اخبار تکنولوژی و دست آورد های گروه نوین

گروه برنامه نویسی نوین

پیرامون اخبار تکنولوژی و دست آورد های گروه نوین

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

سلام به تمامی دوستان.

مسابقات حلی نت هم از روز دوشنبه ۲۷ خرداد با شروع مسابقه آزمایشی کلید خورد. در این مسابقه که تا ساعت ۱۷ سه شنبه ادامه داشت از سوال های مرحله حضوری ششمین دوره حلی نت استفاده شد تا گروه ها با محیط مسابقه آشنایی پیدا کنند. پس از آن مسابقه اصلی مرحله اول برگزار شد که طی آن گروه های رده ب روز چهارشنبه ۲۹ خرداد و گروه های رده الف روز پنجشنبه ۳۰ خرداد به رقابت پرداختند. گروه NCP نیز رتیه ۴ رده الف را به خود اختصاص داد.

این گروه تصمیم گرفت تا Editorial مرحله مقدماتی رده الف را فراهم نماید تا به سهم خود کمکی به دوستان عزبز شود.
  • کیارش گل زردی

یک ماه تا تلفن های اوبونتو

جمعه, ۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۳۸ ب.ظ


کانونیکال چهارشنبه گذشته از برنامه‌هایش برای ورود به بازار تلفن‌های هوشمند با سیستم‌عامل لینوکسی خود خبر داد.

تا پایان ماه جاری میلادی، این شرکت نسخه‌های اولیه تلفن اوبونتوی خود را در اختیار کارمندانش قرار می‌دهد تا تحت آزمایش و کنترل‌‌های نهایی قرار بگیرد.

ریک اسپنسر، معاون مهندسی اوبونتو در پست بلاگی نوشت: «در تلاشیم تلفن‌های خود را به اوبونتو تاچ مجهز کنیم تا بتوانیم آن را در کارهای روزمره خود مورد بررسی و آزمون قرار دهیم.»

نگهداری از اطلاعات کاربران

با چنین هدفی، این تیم تلاش می‌کند Imageهای قابل استفاده گوشی را برای تلفن‌های کارمندان خود آماده کند. اسپنسر معتقد است منظور از قابل استفاده بودن، قابلیت بهره‌گیری از دریافت و ارسال تماس، ارسال و دریافت پیام متنی، مرور وب با استفاده از WiFi و 3G و همچنین قابلیت میان تغییر بین این دو فناوری ارتباطی است.

همچنین توسعه‌دهندگان تلفن در نظر دارند حسگر تشخیص فاصله را هم در این نسخه‌ها فعال کنند و قابلیت ورود، ایجاد و ویرایش دفترچه تماس‌ها را هم ممکن سازند. اوبونتویی‌ها در تلاشند داده‌های کاربر را به‌گونه‌ای نگهداری کنند که حتی اگر گوشی را از طریق فلش‌کردن به‌روز کردند، اطلاعات کاربران حذف نشود.

گفتنی است پس از معرفی لینوکس اوبونتو برای تبلت‌ها در ماه فوریه، اوبونتو نسخه‌ای نصبی از اوبونتو تاچ را برای تشویق توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری منتشر کرد تا به آزمون و خطا در این سیستم‌عامل تبلت بپردازند.

شایان ذکر است موزیلا نخستین تلفن‌های هوشمند خود را با سیستم‌عامل Firefox OS عرضه کرده است که به دلیل تعداد محدود آنها، طی چند ساعت فروش‌شان تمام شد.

در میان دیگر رقبای تازه‌وارد بازار سیستم‌های عامل تلفن هوشمند، مدیرعامل Jolla نیز اعلام کرده است از مدیر عاملی استعفا می‌کند و به تیم برنامه‌نویسان می‌پیوندد تا سیستم‌عامل این شرکت Sailfish را کامل کنند.

شتاب در روند انجام کار

اسپنسر معتقد است این محصولات تا کامل شدن باید راه زیادی را سپری کنند و تنها زمانی روند انجام کامل‌شدن این سیستم‌عامل سریع‌تر می‌شود که توسعه نرم‌افزار و استفاده از این سیستم‌عامل بیشتر شود.

  • کیارش گل زردی

دوباره

جمعه, ۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۲۰ ب.ظ

سلام.

میلاد با سعادت امیرالمومنین مبارک!


حدودا ۶ ماهه که خبری از پست نبود. قصد داریم دوباره سایت رو راه بندازیم. یکی از اهدافی که سایت دنبال می کنه و اون بالا هم نوشته شده اینه که گزیده اخبار تکنولوژی رو از این ور اون ور جمع می کنیم و به اطلاع شما می رسونیم. کسانی که وقت ندارن خبرها رو دنبال کنن این سایت می تونه مکان خوبی برای این افراد باشه... پس از این به بعد ما رو هم دنبال کنید... :)


Codewarm که به تازگی راه افتاده یه کانتست گذاشت که با نقص فنی همراه شد. طوری که ما شنیدیم فعلا خبر خاصی از کانتستهاش نیست.


خبر خوب اینه که به تازگی یه سایتی برای المپیادیها درست شده با آدرس irprogramming.ir که علاوه بر سوالاتی که برای آمادگی مرحله ۳ توش هست قراره هر چند وقت یکبار کانتست بذاره. اولیش هم جمعه هفته آینده است.


در مورد هدف بعدی سایت که در واقع خبررسانی در مورد گروه نوین هست باید ذکر کنم در حال حاضر پروژه خاصی مدنطر نیست. اما قراره گروه در حلی نت هفتم حضور داشته باشه. با شروع این تورنومنت یه بخش خاصی از مطالب رو به این موضوع اختصاص میدیم.


اللهم ارزقنا شفاعه سیدنا و مولانا علی بن ابیطالب علیه و علی اخیه و صاحبته و اولاده الصلواه و السلام

موفق باشید

  • کیارش گل زردی